התשואה משכירות יורדת

התשואה משכירות יורדת יותר ויותר בשנים האחרונות. כיום היא עומדת על 3.5% בממוצע ארצי.

עבור המשקיעים יש לזה חשיבות רבה מאוד.

עיקר התשואה היא על העליה במחיר הנכס – יותר מ- 10% השנה בשנה האחרונה.

כלומר, משקיע שרוצה הכנסה פסיבית צריך לשקול היטב האם ההשקעה בדירה מתאימה לצרכים שלו. עבור מי שקונה דירה להשקעה בכדי לקבל "הכנסה נוספת בפנסיה", התשואה מעלית ערך אינה רלוונטית. הוא נהנה רק מהתשואה השוטפת משכירות. תשואה זו נמוכה יחסית, וכאמור נמצאת במגמת ירידה בשנים האחרונות.

מצב זה גם מקשה על משקיעים לקיחת מימון אשר שכר הדירה החודשי "יישלם" את המשכנתה. יש צורך בהון עצמי גבוה יותר, תקופות החזר ארוכות יותר, הלוואות בלון/גרייס או פתרונות יצירתיים אחרים.

רכישת דירה להשקעה הינה השקעה לטווח ארוך. כמשקיעים אליכם להבין את השוק והמגמות שלו, להסתכל לטווח רחוק ולהתאים את ההשקעה לצרכים שלכם. זה בדיוק העקרון של בחירת השקעה: להתאים אותה למטרות ולצרכים שלכם. זה ש"כולם" קונים דירה להשקעה או שמים את מיטב כספם על כל השקעה אחרת, גם אם זו השקעה "פנטסטית" עם תשואה נהדרת, אינו אומר שזו ההשקעה המתאימה עבורכם.

מוזמנים לפנות בכל התלבטות לגבי בחירת ההשקעה שמתאימה לכם.

ועוד נקודה למחשבה: שימו לב שמצב זה מגדיל את הכדאיות הכלכלית של מגורים בשכירות לעומת מגורים בדירה בבעלות. כאשר אתם משלמים שכירות נמוכה ביחס לעלות הנכס, אתם יכולים לקבל תשואה גבוהה יותר על הכסף שלכם אם יושקע באפיקים אחרים או דירה להשקעה שתממשו ותהנו מעלית הערך שלה.

2 comments on “התשואה משכירות יורדת
  1. יהודה יזרעאלי הגיב:

    דירה והכנסה פסיבית זה לא רק האחוזים, זה בדיוק ההבדל בין יעוץ מטמטי ויעוץ אישי משפחתי.
    לדירה יש עוד איכויות וחסרונות. כותרת כמו הכנסה פסיבית טובה למכירות ולא לחיי היום יום בהם אני בודק את כלל הנכסים וההכנסות (כולל יכולת ניהול) של המשפחה.
    תודה על הארה נכונה ומדויקת.

    • איל פיק הגיב:

      יהודה, תודה על התגובה.
      בדיוק בגלל זה תוכנית כלכלית מסתכלת על כל ההיבטים של התא הכלכלי המשפחתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*