ספרים רבותי, ספרים

לכבוד חודש הספר העברי, סקירה קצרה על 4 ספרים חדשים (יחסית).

המדריך למשקיע המתחיל של ג'ון בוגל

אפשר היה לצפות שספר עם שם כל כך מבטיח "המדריך למשקיע המתחיל" ילמד איך להשקיע. הפתעה! אז לא ממש. הספר מתאר באופן מפורט מאוד(!) מדוע השקעה במדדים היא הדבר הנכון לעשות. ובאופן די לא מפתיע, מי שכתב את הספר, ג'ון בוגל, הוא "מחלוצי ההשקעה הפאסיבית, ויוצר הקרן המחקה הראשונה" (ציטוט מויקפדיה). בוגל הוא המייסד של קבוצת ונגארד, חברת השקעות של תעודות מחקות מדדים מסוגים שונים, מהגדולות שקיימות היום בעולם.

אז שלא ישמע שאני ציני מידי. אני חושב הגישה שלו נכונה. ההסברים מדויקים. יחד עם הרבה דוגמאות שהופכות את הקריאה לקלילה. אבל לכתוב על זה 240 עמודים ועוד לקרוא לספר "מדריך" זה קצת מוזגם. לדעתי.

כסף טוב של שאול אמסטרדמסקי

נתחיל מזה שאני מאוד מעריך את שאול אמסטרדמסקי, עיתוני וכתב כלכלי בכאן 11 ושותף בפודקאסט (השווה האזנה) "חיות כיס".

מדובר בספר שסוקר את מה צריך לדעת כל ישראלי באשר הוא, בכל גיל, מין ומקום. החל מאיך לנהל חשבון בנק ולמה כדאי לשים לב, דרך הפנסיה שלכם, המשכנתה, הביטוחים ועד לכמה מילים כלליות על השקעות (ואפילו מסתיים בפרק על תקציב המדינה, שנראה בכלל שייך לספר אחר).

לדעתי ספר חובה. אם כי, לטעמי כמובן, ספר בסיסי מאוד. ספר שנותן מידע כללי ומסביר את הדברים החשובים באמת.

כסף כחול לבן של אורי כץ

הספר המעניין ביותר מתוך הרביעיה שאני כותב אליה כעת. ספר שהוא יוצא הדופן מבניהם. סקירה היסטורית של הכלכלה הישראלית (ושורשיה היהודיים) ועד לימינו אלה. ממליץ עליו בחום לכל מי שמתעניין בשילוב של כסף, היסטוריה ואקטואליה. כתוב בצורה קולחת. מזכיר ומאיר אירועים מהעבר הלא רחוק בעין ביקורתית.

שורה תחתונה: אם אפשר לסכם את 384 העמודים ברעיון מרכזי אחד אז זה יהיה "ממשלות ישראל – אל תתערבו. כל מה שאתן עושות (או לפחות הרוב) מזיק לכלכלה, מעלה את יוקר המחיה, גורם לאי שיווין ולנזק לתושבים. תנו לכוחות השוק לעשות את שלהם. ככה יהיה יותר טוב לכולם". אפשר להתווכח עם טענה זאת, כי לא כל אידיאולוגיה אפשר למדוד באופן כלכלי. לפעמים רוצים להטוות מדיניות שהיא פוגעת בכלכלה, כל זאת בשם עקרונות אחרים. אבל חשוב מאוד לדעת את העובדות לפני שמגיעים למסקנות ונוקטים עמדה.

השקעות לעצלנים של תמיר מנדובסקי

האמת שזה יותר סיפרון מאשר ספר, שמציג את אותו רעיון כמו הספר של ג'ון בוגל לעיל, רק באופן יותר תמציתי, יותר ישראלי ובגובה העיניים. משהו כמו: השקיעו במדדים באופן קבוע ולאורך זמן. למה? לא בגלל שאתם עצלנים. בגלל שזה הכי משתלם.

קראתם ספר על כסף והשקעות?

אשמח שתשתפו אותי ותספרו לי מה דעתכם עליו.

רוצים פרטים על בנית תוכנית כלכלית למימוש יעדים?

לחצו כאן

שלכם, איל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*