מה לעשות עם 100,000 ש"ח?

כותרות מרעישות מופיעות בעיתונות הכלכלית חדשות לבקרים:

מה לעשות עם 100,000 שקל/דולר, 250,000 שקל, מיליון שקל….

מסתבר שאילו הכתבות הנקראות ביותר, ולכן לא פלא שהן מופיעות שוב ושוב שגרסאות כאלו ואחרות בעיתונים ובאתרים הכלכליים.

הכי מרגש אותי שכותבים: "מנהלי השקעות בכירים חושפים". אכן מדובר בחשיפה מרעישה!

אני כל פעם מופתע מחדש איך "מומחה השקעות" כזה או אחר יודע מה נכון לעשרות אלפי קוראים בו זמנית.

ולא רק זה – איך לכל אותם עשרות אלפים מתאים אותו דבר בדיוק.

פשוט מדהים!

ממש פלא הבריאה (או פלא החשיפה).

הרי מובן מאליו שלכל אחד יש צרכים שונים – אחד רוצה לקנות רכב עוד חצי שנה, שני רוצה לעשות שיפוץ בבית עוד שנתיים, שלישי רוצה לצאת לפרישה מוקדמת עוד 4 שנים וכדומה.

לכל אחד יש מצב כלכלי שונה – עבור אחד אותם 100,000 שקל זה החיסכון היחיד, עבור השני אותו סכום הוא רק חלק מתיק השקעות הרבה יותר גדול, לשלישי יש בכלל שתי דירות להשקעה ולרביעי יש בנין משרדים במנהטן.

מצבו האישי והמשפחתי של כל אחד שונה – אחד צעיר שרק השתחרר מהצבא, השני בעל משפחתה עם משכנתה שחונקת אותו, השלישי רגע לפני הפנסיה…

ואני יכול להביא עוד אין סוף דוגמאות, אבל אני מניח שהרעיון ברור.

אין שום סיכוי שאותו תמהיל השקעות מתאים לעשרות אלפי אנשים בו זמנית!

ויתרה מזאת, למה ההמלצות נוגעות רק להשקעה בשוק ההון? מה אין השקעות אחרות מלבד שוק ההון? או שאותם מומחים חושבים שרק השקעה בשוק ההון מתאימה לכולם. שכל אפיקי ההשקעה האחרים לא משתלמים.

האינטרס של המומחים בפרסום ברור – הם מחזקים את מעמדם כאוטוריטה מקצועית.

גם האינטרס של העיתונים ברור – אילו הכתבות הנקראות ביותר. זה מה שמביא קוראים.

אבל מה האינטרס של הקוראים?

מי אותם קוראים שמיישמים את ההמלצות המומחים?

אני מניח שברור לכם שרק המלצות מותאמות אישית רלוונטיות עבורכם.

וגם זה אחרי שיש לכם אסטרטגיה כלכלית.

אחרי שאתם יודעים מה אתם רוצים להשיג ברמה האישית והמשפחתית ומתי אתם רוצים להשיג את זה.

אחרי שהגדרתם יעדים, הגדרתם את הסכומים וטווחי ההשקעות הרצויים לכם, בררתם אילו סוגי השקעות מתאימים לכם, אחרי שקבעתם מה רמת הסיכון שמתאימה לכם (לפי מדדים אובייקטיביים וסובייקטיביים), איך לבצע ניהול סיכונים כולל בכלל ההשקעות שלכם (כולל הפנסיה למשל. כן, גם החיסכון הפנסיוני שלכם הוא השקעה!), מה שיקולי המס שרלוונטיים אליכם, מה הפיזור שמתאים לכם וכדומה.

רק אחרי שיש לכם את כל זה תוכלו לבחור את ההשקעה המתאימה ספציפית לכם.

ואף מומחה בעיתון לא יכול לדעת את זה.

לשיתוף:

רוצים להישאר מעודכנים?

מאמרים קשורים