שמירת הכיסויים הפנסיוניים – ריסק זמני

עזבתם את מקום העבודה עקב פיטורין, התפטרות או חל"ת?

זכרו לעשות "ריסק זמני"

קרן הפנסיה וביטוח המנהלים שלכם כוללים שני מרכיבים ביטוחיים:

  1. ביטוח חיים
  2. ביטוח אובדן כושר עבודה

הריסק הזמני יאפשר לכם לשמור על הביטוחים שלכם, להמשיך את החסכון הפנסיוני באותם תנאים לאחר שתחזרו לעבוד, לשמור על הותק שלכם (תקופה אכשרה), ולא תצטרכו לעבור שוב תהליך חיתום (הצהרת בריאות). במידה ולא תטפלו בנושא אתם עשויים להפסיד את הביטוחים שיש לכם ולפגוע באפשרות להמשיך את תוכנית הפנסיה שלכם באותם תנאים לאחר שתחזרו לעבוד.

חשוב מאוד לא לאבד את הזכויות שיש לכם. במידה ותהפכו ל"לא פעילים" בקרן הפנסיה או בביטוח המנהלים שלכם, אתם עשויים להיפגע ללא יכולת לתקן זאת.

כל עוד אתם עובדים, מופרש מהשכר שלכם תשלום עבור אותם ביטוחים. ברגע שהפסקתם לעבוד, מכל סיבה שהיא, קרן הפנסיה/ביטוח המנהלים לא מקבלים יותר את התשלומים עבורכם. לכן אתם עשויים לאבד את הביטוחים שיש לכם ולהפסיד זכויות שצברתם.

מה עושים?

המעביד אמור להודיע לקרן הפנסיה/ביטוח המנהלים על סיום ההעסקה שלכם באופן קבוע או זמני.

בקרנות הפנסיה החדשות, עם קבלת הודעת הפסקת העבודה אתם אמורים לקבל כיסוי אוטומטי ל- 5 חודשים (רצופים) ממועד ההפקדה האחרונה. תשלומי הביטוח יירדו מהכספים שצברתם בקרן. כלומר, החסכון שלכם יתכווץ מעט. לאחר 5 חודשים, קרן הפנסיה אמורה להודיע לכם על סיום התקופה ואתם צריכים להסדיר מולה את המשך הריסק הזמני (אם לא התחלתם לעבוד בינתיים ולהפקיד שוב כספים לקרן באמצעות המעביד). ניתן להאריך את תקופת הריסק הזמני עד 24 חודשים מסיום ההעסקה (אם עבדתם מעל 24 חודשים קודם לכן), תלוי בתקנון הקרן, תוך מתן הודעה מראש.

זכרו לפנות לקרן הפנסיה כמה שיותר מוקדם בכדי לטפל בנושא מייד עם סיום העבודה, בכדי לוודא שהמעביד אכן הודיע להם על הפסקת העבודה ושיש לכם כיסוי זמני.

בביטוח מנהלים יש כיסוי אוטומטי ל- 3 חודשים בחלק מהמקרים. עליכם להודיע לחברת הביטוח או לסוכן הביטוח שלכם על רצונכם בהמשך הכיסויים הביטוחיים ושמירה על פוליסה פעילה. אתם צריכים לשלם עבור זה בתדירות חודשית (באמצעות הוראת קבע בכרטיס אשראי או מחשבון הבנק שלכם). בד"כ תקופת הריסק הזמני היא למשל 12 חודשים, אם אפשרות להארכה ל- 12 חודשים נוספים, בהתאם למוגדר בפוליסה.

חשוב לעדכן את חברת הביטוח או סוכן הביטוח מוקדם ככל האפשר על סיום העבודה, לוודא שהמעביד אכן הודיע להם על הפסקת העבודה, לבדוק שיש לכם כיסויים זמניים ושאתם שומרים על הזכויות שלכם.

.

רוצים לקרוא עוד על מסלולי הביטוח בקרן הפנסיה – לחצו כאן

.

מאמר זה אינו תחליף לייעוץ אישי. אין באמור ייעוץ פנסיוני או כל ייעוץ אחר.

.

.

עם התגית: , , , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*