שני טיפים על ביטוח המשכנתה

ואני לא מתכוון לזה שלא עושים ביטוח משכנתה בבנק. את זה כולם יודעים (למרות שזה לא תמיד נכון). הבנקים, באמצעות סוכנות הביטוח שלהם או ע"י שיתופי פעולה, מציעים היום תנאים מאוד תחרותיים. אז שווה לבדוק. זה פשוט, זה קל וזה כדאי.

אבל אני רוצה לדבר על שני דברים אחרים, קצת פחות מוכרים:

ראשית, ביטוח חיים הינו הוצאות מוכרת לצרכי מס. כן – גם לשכירים. מה המשמעות? שאתם יכולים לקבל החזר מס (ששילמתם בתלוש המשכורת שלכם) על ביטוח החיים ששילמתם במסגרת ביטוח המשכנתה. איך עושים את זה? יש להגיש דוח שנתי למס הכנסה.

הדבר השני הרבה יותר פשוט לביצוע, אבל לפני כן הסבר קצר: גובה ביטוח החיים תלוי בסכום המשכנתה. למה? כי אם אתם מתים (חו"ח), הבנק רוצה להבטיח שהוא יקבל את כספו בחזרה – לא יותר ולא פחות. בניגוד לביטוח מבנה, שמכסה את עלות הבניה של הנכס, דבר שאינו משתנה לאורך חיי המשכנתה, גובה החוב שלכם לבנק יורד עם הזמן, וזאת בגלל שאתם מחזירים כל חודש חלק מהקרן. לכן, יש לעדכן את חברת הביטוח בגובה החוב שלכם אחת לכמה שנים וכך הפרמיה החודשית שאתם משלמים על הביטוח תקטן. איך עושים את זה? פשוט מאוד – מוצאים דוח יתרות משכנתה ושולחים לחברת הביטוח. ומתי מאוד חשוב לעשות זאת? בעת סילוק מוקדם של חלק מהמשכנתה, מכיוון שאז החוב שלכם קטן באופן משמעותי ומיידי.

.

.

עם התגית: , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*