הריבית עולה. איפה כדאי להשקיע?

הקורונה לא רק פגעה בבריאות שלנו אלא גם אשמה באינפלציה ובריבית העולה.

נפתחו (או חזרו) לעולמינו השקעות כספיות סולידיות לתקופות קצרות יחסית, כאשר המטרה היא בעיקר שמירה על ערך הכסף, ברמת סיכון נמוכה, ולא מיקסום התשואה.

פיקדונות בבנקים (שאינם צמודים למדד), אשר נותנים ריבית נמוכה יחסית. לא רק שהריבית נמוכה, הם גם סגורים לתקופה שבחרתם. פיקדונות יומיים/שבועיים נותנים ריבית זניחה. על פיקדונות לשנה תקבלו כבר ריבית שקרובה יותר לאינפלציה הצפויה, אם כי סביר שתהיה נמוכה ממנה.

מוצרים שנהיו פופולרי לאחרונה הן קרנות נאמנות כספיות. קרן כספית משקיעה במוצרים קצרים (בעלי מח"מ של עד 90 יום) וסולידיים (דירוג AA ומעלה). אין עמלות על קרן כספית מבחינת הבנק, אבל יתכן דמי ניהול למנהל הקרן (בדקו: יש כאילו ללא דמי ניהול כלל). השקעה נזילה – ניתן למכור בכל רגע. אתם צפויים לקבל תשואה מעט יותר גבוהה מאשר בפיקדון בבנק (וגם מקבלים נזילות).

בנוסף קיימות קרנות נאמנות המתמחות באג"ח ממשלתי ו/או קונצרני ברמות סיכון שונות וקרנות שעוקבות אחרי מדדי אג"ח או מק"מ. אליהן אתם עשויים לשלם עמלות לבנק שלכם ודמי ניהול לקרן. גם מוצרים אילו נזילים ואתם עשויים לשלם עמלות ודמי ניהול.

אופציה פחות פופולרית הן קרנות דולריות אשר נותנות ריבית גבוהה יותר, בגלל שהריבית בארה"ב גבוהה יותר. אבל הן מגלמות סיכוני מטבע שלא בטוח שאתם רוצים להיות חשופים אליהם.

שימו לב שעל פיקדונות בנקאים משלמים מס של 15% על הרווח הנומינלי, ועל קרנות כספיות וקרנות שמשקיעות באג"ח משלמים 25% על המס הריאלי (במאמר נפרד כתבתי על ההבדלים בניהם).

זכרו שהמפתח להקטנת הסיכון הוא פיזור.

חשוב לבצע השקעה בהתאם למטרות שלכם (כמה ומתי תצטרכו את הכסף) ובהתאם לסך ההשקעות שלכם (הנזילות והלא נזילות, הכספיות והלא כספיות) ולסכומים הפנויים שיש לכם.

בהצלחה, איל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*