9 דברים שלא ידעתם על מעקב אחרי הוצאות

כשמדברים על מעקב אחרי הוצאות, אתם בטח חושבים שזה מתאים למי שנמצא באוברדרפט, למי שלא גומר את החודש. אבל הרי אתם ממש בסדר, יש לכם יותר הכנסות מהוצאות, מצב העו"ש שלכם נפלא והכל טוב אצלכם. אז דעו לכם שמעקב אחרי הוצאות הוא לא רק למי שנמצא במינוס. זה בדיוק בשבילכם!

אני יודע שמעקב אחרי הוצאות זו אחת המטלות הכי מעצבנות עלי אדמות. ובכל זאת יש בה מספר עקרונות הכרחיים לעתיד שלכם (למשל פנסיה), לביטחון (ולביטוחים) שלכם וזה יביא אותכם למקום טוב יותר פיננסית. זה חשוב ברמת ההתנהלות השוטפת שלכם, אבל זה גם חשוב בשביל לדעת כמה ואילו ביטוחים אתם צריכים, כמה אתם צריכים לחסוך לפנסיה, כמה אתם צריכים למקרה חירום ועוד.

הכנתי לכם סקירה של הדברים החשובים שתקבלו אם תעשו מעקב שוטף אחרי ההוצאות.

1. תדעו כמה ביטוח חיים אתם צריכים

ביטוח חיים נועד לתת מענה לתלויים בכם כלכלית. סכום ההוצאה החודשית שלכם מגדיר את הדרוש למשפחה שלכם, בכדי לשמור על רמת החיים לה היא הורגלה, לאחר שההכנסה החודשית שלכם מעבודה לא תגיע יותר.

כאשר יהיה לפניכם מבנה ההוצאות המשפחתי, תוכלו להסיק ממנו את הסכום החודשי הדרוש בשביל לקיים את רמת החיים שהורגלתם אליה. ביחד עם פרטים נוספים, כמו גיל הילדים וסכום החסכונות וההשקעות שלכם, תוכלו לחשב את גובה ביטוח החיים שאתם צריכים לעשות למען המשפחה שלכם.

2. תדעו מה סכום ביטוח אובדן כושר עבודה שאתם צריכים

הסכום המקסימאלי שתקבלו מביטוח אובדן כושר עבודה הוא 75% מהשכר במבוטח (בד"כ). אבל בשביל לדעת מה גובה הקצבה החודשית שאתם צריכים לקבל מהביטוח במקרה שלא תוכלו לעבוד, אתם חייבים לדעת מה גובה ההוצאה החודשית שלכם.

3. תדעו מה גובה הקצבה שאתם צריכים בפנסיה

אתם חוסכים לפנסיה, אבל כמה אתם צריכים? מה שיעור התחלופה המתאים לכם (היחס בין קצבת הפנסיה החודשית לשכר האחרון לפני הפרישה)?

ניתוח מבנה ההוצאות יאפשר להגדיר את הנתונים המתאימים עבורכם, וכך להיערך בצורה הטובה ביותר לתקופת הפנסיה.

4. תוכלו להתכונן לתקופת משבר

תבינו  מה ההוצאות ההכרחיות ועל מה תוכלו לוותר במקרה של משבר כלכלי, פיטורין, הוצאה גדולה בלתי צפויה וכו'. תדעו מה אפשר להקפיא לזמן מה (נניח מינוי לחדר כושר, עוזרת בית, החזרי הלוואות וכו') ומה אפשר לדחות (למשל שיפוץ, החלפת רכב, חופשה משפחתית וכו').

5. תוכלו לאתר שינויים

שינוי לאורך זמן בסכום ההוצאה יכול להתגלות בקלות באמצעות מעקב שוטף.

החיובים על חשבון הטלפון הנייד, על שירותי האינטרנט והטלוויזיה ועל הביטוחים עשויים פתאום להתייקר כי נגמרה לכם תקופת ההנחה או סתם כי הספק העלה מחירים. באמצעות מעקב שוטף תראו את הקפיצות במחיר, ותוכלו להתקשר לספק שלכם לדרוש את חידוש ההנחה או לעבור לספק שמציע תנאים טובים יותר.

6. תגלו הוצאות מיותרות

אתם עשויים לגלות הוצאות שלמעשה אין לכם צורך בהן.

תשלומים חודשיים קבועים הם רעה חולה, שללא מעקב צמוד אחריהם, אתם עלולים לגלות שהם רודפים אותכם עוד שנים רבות. למשל עשיתם מינוי ל- Spotify לפני כמה שנים, אבל אתם כבר לא שומעים מוזיקה יותר, אבל התשלום ממשיך לרדת כל חודש. אתם משלמים על טלפון קווי, אבל כבר שנים לא השתמשתם בו – זה הזמן לבטל אותו.

7. תהיו במודעות כלכלית

האפקט הפסיכולוגי נכנס לפעולה. כאשר אתם רושמים את ההוצאות שלכם, אתם חושבים אליהן ועל הצורך שלהן. אין הכוונה להתחיל להתלבט לפני כל כוס קפה או גלידה שקונים, אבל ברמת ההתנהלות הכלכלית תחושו שיפור.

8. תתייעלו

תבינו אילו סעיפי הוצאה הם קשיחים, ובאילו סעיפי הוצאה תוכלו להתייעל ולחסוך.

תופתעו לראות שהוצאה קטנה, אבל שחוזרת על עצמה, פתאום נהיית משמעותית כאשר צוברים אותה לרמה חודשית או שנתית. תוכלו לקבל החלטה מושכלת האם ההוצאה ראויה.

קניה "רק" של קפה ומאפה מידי פעם על הדרך, יכולה להגיע למאות שקלים בחודש.

בהוצאות קבועות, כמו ארנונה, ביטוחים (אחרי שבדקתם שיש לכם רק מה שצריך), אחזקת בית וכו', אין גמישות בגובה ההוצאה. אבל, לעומת זאת, יכול להיות שתופתעו מכמה אתם מוציאים על מזון ופארם, ויתכן שתוכלו לחסוך בהן ובהוצאות המשתנות האחרות.

9. אם הגעתם עד פה, ואתם מנהלים מעקב אחר הוצאות, או מבינים את החשיבות של זה, אוכל להכין לכם תוכנית כלכלית למימוש יעדים. כל הפרטים כאן

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*