יעדים לשנה החדשה

שנה חדשה זו הזדמנות לקבוע יעדים. כך קובעים מחקרים פסיכולוגים והתנהגותיים. התחלה של תקופה חדשה יוצרת מוטיבציה לקראת העומד לבוא. זמן לסיכומים, לחשבון נפש, איפה אנחנו עומדים, מה השגנו ומה אנחנו רוצים להשיג.

כאשר יודעים לאן אנחנו שואפים, אנחנו מכוונים את עצמינו, את המחשבות והאנרגיות שלנו לכיוון המטרה. במודע וגם שלא במודע המעשים שלנו מתכווננים להשגת המטרה. אנחנו ממש יכולים לדמיין את עצמינו לאחר השגת המטרה. קביעת המטרות מגדילה את הסיכוי להגשים אותן.

לרובינו יש מטרות, אך לא תמיד אנחנו מקדישים את המשאבים והמחשבות בכדי להגדיר אותן. אנחנו רוצים להיות יותר יפים, יותר בריאים, לבלות יותר, להחליף רכב, לנסוע לחו"ל, לקנות/להחליף דירה ועוד ועוד.

המשפחה שלנו היא עסק לכל דבר. כמו שמנהלים עסק, כך אנחנו מנהלים (או צריכים לנהל) את כלכלת המשפחה שלנו.

מודל הצבת היעדים בעולם העסקי קובע שהיעדים צריכים להיות ספציפיים, מדידים, ברי השגה, רלוונטיים ומוגבלים בזמן (מודל SMART).

זה אומר שאם למשל אנחנו רוצים כיעד ליצור הכנסה פסיבית, נגדיר סכום מדיד (נניח תוספת  הכנסה של 4,000 ₪ בחודש), שהוא אפשרי להשגה, לא קל מידי להשגה אלא מאתגר, אבל גם לא בלתי אפשרי. היעד רלוונטי לנו ולשלב בחיים בו אנחנו נמצאים ויש מועד להשגתו (נניח תוך 5 שנים). ככל שהיעד יהיה יותר מפורט יהיה לנו יותר קל לדמיין ולחוש אותו, וגם לתכנן איך להגיע אליו.

אל תציבו לעצמכם יותר מידי מטרות. רק מהמחשבה שיש עליכם כל כך הרבה עומס עלולה לייאש אותכם.

אחרי שהגדנו את היעד, לא פחות חשוב להגדיר את דרך השגתו. חשוב שאופן השגת היעד יהיה תלוי בנו. כי אם זה יהיה תלוי במישהו אחר או בגורם עליון, אז אין לנו יכולת לגרום להשגתו.

שהתוכנית להשגת היעד צריכה להיות ברורה ומפורטת. מכיוון שאנחנו עוסקים ביעדים כספיים ומדידים, הצבת הנתונים באקסל מתאימה לכך. רשמו, פרטו וחשבו איך אתם מגיעים, החל מהיום, ועד ליעד עצמו, מה לוחות הזמנים ואיזה אמצעים נדרשים בכדי לממש כל שלב בתוכנית.

רשמו בתגובות את היעדים שלכם לשנה החדשה.

את אחד היעדים שלי רשמתי בתגובה הראשונה.

בהצלחה

.

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*